Cześć! Może pamiętacie mnie jako jednego z redaktorów starej odsłony MyCraft.pl. Ponownie mam przyjemność pisać regularnie dla was informacje ze świata Minecraft. Cieszę się z tego i zapraszam do lektury.

Nudne obszary zimowe

Wszystko wskazuje na to, iż Mojang planuje odświeżyć rzadko wybierane przez graczy do toczenia swojej przygody biomy zimowe. Gracze omijali je ze względu na wszechobecność białego koloru, brak lasów i nieprzyjazne w rzeczywistości warunki, składające się na surowość biomu.

Dodany w aktualizacji 1.7 biom „Zamarzniętych Kolców” (ang. Ice Plains Spikes) był wykorzystywany raczej jako „to miejsce gdzie się wydobywa lód”, chociaż mile urozmaicały grę miłośnikom surowych klimatów. Dopiero w 1.9 zostało dodane Igloo, czyli pierwsza konstrukcja tworzona przez generator w śnieżnych obszarach.

Co z tymi biomami?

Tutaj zaczyna się robić ciekawie. Idąc chronologiczną ścieżką poczynań developerów, pierwszą informacją o zmianach w 1.9 był szczegół – w Netherze pojawią się endermany. Raczej niemożliwe jest aby przerzucały one bloki między aż trzema światami (wliczając w to ich macierzysty), ale raczej nie jest to w planach Mojang. ;)

Kolejną piekielną informacją było wstawienie na przez Jeb’a na twitterze zdjęcia nowego bloku, z podpisem „Have another 1.10 screenshot, but don’t step on it”, co sugeruje ich łatwopalne właściwości. Więc czy wydobyte nie będą palić kieszeni Steve’a? Zapewne wykopane – utracą swoje właściwości.

Tutaj schodzimy do przedstawionych wcześnie biomów o klimacie śnieżno-zimnym – 6. kwietnia Jeb napisał na swoim twitterze, iż testuje rozwiązania z Minecraft: Pocket Edition wklejając w załączniku zdjęcie wioski.
W tajdze. Wyróżnić należy dodane w 1.9 ścieżki zastępujące kamienne ulice oraz most prawdopodobnie łączący prawo i lewobrzeżną część wioski przedzielonej rzeką.

Nowe moby!

Tutaj zaczyna się najciekawsza część artykułu – Mojang doda 2 nowe moby – niedźwiedzia polarnego oraz tajemniczego szkieletora. Skupmy się na tym pierwszym – biały miś polarny będzie posiadał swoją mniejsza i młodszą wersję. Obie nie będą agresywne do momentu aż gracz spotka dużego misia z młodymi. Takie relacje nie są unikalne w grze – podobnie reagują psy.

Ciekawym mobem są nowe, jeszcze nienazwane szkielety. Podobnie jak bazowy szkielet – dzierżą one łuk. Na cięciwę tego łuku być może nie będą naciągane zwykłe strzały, lecz dodane w 1.9 strzały z efektami mikstur (Jak dla mnie pasuje tutaj spowolnienie oraz oślepienie).

„1.9 zrobili upierdliwe szkielety, w 1.10 dodadzą jeszcze bardziej upierdliwe szkielety!” ~ @miszastp

Wygląd przeciwnika jest również nietypowy – ubrany jest w zniszczone odzienie przypominające skórzaną zbroję. Na największą uwagę zasługuje tutaj jednak naszyjnik założony przez szkieleta. Jedynym kamieniem przypominającym wisiorek jest kwarc, jednak gdzie w biomach zimowych kwarc! Bulwersuję się na brak logiki w tej grze, nie wiem czemu – tu nigdy nie było logiki.

Specyficzny wygląd nowego przeciwnika może sugerować pojawienie się kolejnej struktury w śnieżnych obszarach – osobiście stawiałbym na miasto zniszczone przez „białe zimno”. ;)

Słowo na koniec
Trochę za mało na podsumowanie całej aktualizacji, zwłaszcza że przed nami (w chwili pisania tego artykułu) jeszcze 3 tygodnie do najbliższego snapshota. Mam nadzieję że spodobał wam się mój artykuł i że trafnie oceniłem zmiany na biomie zimowym. Pozdrawiam.