MyCraft.pl


Minecraft 1.6.1 „Horse Update” + Serwer Testowy

Nareszcie nadszedł ten dzień! Wersja 1.6.1 jest już oficjalnie dostępna dla wszystkich graczy.  Specjalnie dla czytelników MyCraftu, Ja i Holls zrobiliśmy tłumaczenie pełnej listy zmian do wersji 1.6.1! Zapraszam do czytania całości newsa, ponieważ jeżeli nie jesteście na czasie, możecie mieć pewien problem z pobraniem nowej wersji.

Uruchomiony został serwer testowy pod plaga.mycraft.pl – Zapraszamy


Jeżeli nerwowo próbujecie zaktualizować grę, poprzez dotychczasowy launcher, to niestety raczej wam się to nie uda – od teraz, począwszy od 1.6 (i kolejnych wersjach) będziemy używać całkowicie nowego launchera. Nowy launcher to nowa jakość w świecie Minecrafta, ponieważ oferuje on większość rzeczy, które oferują alternatywne launchery, ale pojawiły się też inne istotne usprawnienia, np.:

 

  • Możliwość stworzenia kilku profili graczy i zapisanie gry w różnych folderach (nie musimy już trzymać gry na dysku C, w folderze Appdata).
  • Nowy sposób logowania, który zapewnia dużo większe bezpieczeństwo.
  • Możliwość wybrania różnych wersji Minecrafta z rozwijanej listy – dotyczy to także snapshotów, które pojawiają się na liście automatycznie po ich wypuszczeniu przez Mojang. Można również wybrać starsze wersje, takie jak 1.5.2 oraz 1.5.1.
  • Możliwość ustawienia ścieżki do Javy (przydatne, jeżeli mamy kilka różnych wersji na komputerze, albo zainstalowaliśmy ją w innym folderze, niż standardowy).
  • Możliwość ustawienia maksymalnej liczby ramu, jaką Minecraft może użyć.
  • Informacja, czy nie występują problemy z serwerami do logowania oraz autoryzacji.
  • Launcher może automatycznie się aktualizować.
  • Możliwość ustawienia rozdzielczości, w jakiej minecraft ma się standardowo otwierać – przydatne dla osób, które grają w okienku. Ponadto, ustawienie może się przydać osobom, które nagrywają filmy z Minecrafta i potrzebują do tego konkretnej rozdzielczości, np. 1280 x 720.
  • W nowym launcherze znajduje się także konsola, która pokazuje nieco przydatnych informacji dla bardziej zaawansowanych użytkowników.

 

Jak widać, wiele się zmieniło w stosunku do obecnego launchera, aczkolwiek w moim osobistym odczuciu, jest on po prostu brzydki. Miejmy jednak nadzieję, że wygląd jest przejściowy i będzie on bliższy wyglądowi dotychczasowego launchera.

Jeżeli posiadacie już nowy launcher (nie w wersji dev!) to możecie od razu pobrać najnowszą wersję i cieszyć się grą. Jeżeli dalej go nie posiadacie, możecie go pobrać poniżej:

 

Pobierz nowy launcher: Dla systemu Windows : Dla systemu MacOS : Dla systemu Linux

Plik serwera: Plik Jar : Plik Exe

 

Nowy launcher jest wymagany do uruchomienia gry w wersji 1.6 oraz każdej późniejszej! Nie uruchomicie i nie pobierzecie nowej wersji na starym launcherze.

 

A teraz pełna lista zmian i dodatków, które znalazły się w najnowszej wersji (Lista jest bardzo długa, ale jeżeli nie śledzisz na bieżąco newsów o snapshotach – polecamy ją przeczytać):

 

GŁÓWNE ZMIANY:

1. Dodano:
  • System paczki zasobów

    • Zastąpiono nim paczki tekstur

      • Dinnerbone stworzył specjalne narzędzie do konwersji starych paczek tekstur do nowego formatu. Można znaleźć je tutaj.

    • Można łączyć ze sobą kilka paczek.

    • Może zawierać:

      • Tekstury.

      • Czcionki.

      • Dźwięki i muzykę.

      • Pliki językowe.

      • Napisy końcowe.

    • Nowa tekstura „missing texture” (tekstura z napisem “brak tekstury”).

  • System atrybutów

    • Można nadawać atrybuty przedmiotom za pomocą tagów NBT:

      • Atrybuty mogą być dodatnie, ujemne lub mogą się mnożyć.

      • Niektóre przedmioty mają już zapisane swoje standardowe atrybuty w kodzie.

      • Przykłady atrybutu pozytywnego: Łuk który spowalnia gracza, hełm który leczy itp.

    • Atrybuty stworzeń:

      • Te właściwości mogą być łatwo zmieniane tak jak w innych przypadkach, też za pomocą tagów NBT.

      • Można modyfikować szybkość, poziom życia, siłę ataku stworzeń.

    • Inne właściwości takie jak siła broni, czas naciągania łuku, prędkość machania mieczem itp. także są możliwe do ustawienia.

  • Nowe teksty w menu głównym (obok loga Minecraft)

    • „HURNERJSGER?”

    • „What’s up Doc?” (coś w stylu sławnego “Co jest, doktorku?”)

 

2. Poprawiono i zmieniono:
  • Wsparcie dla Javy 5 i komputerów Apple PowerPC zostało porzucone.

    • Jeśli posiadasz komputer PowerPC lub Javę 5, zostaniesz o tym poinformowany w głównym menu gry.

  • Wewnętrzny system chatu

    • Mnóstwo komunikatów i wiadomości można teraz przetłumaczyć, co nie było wcześniej możliwe.

    • Wiadomości są teraz bardziej modularne.

    • Wiadomości serwerowe posiadają teraz swój własny kod, co sprawia, że gracz widzi je w języku, jaki ma ustawiony w grze.

  • Nowy Launcher

    • Poprawiono jego szybkość, wydajność i stabilność.

    • Biblioteki LWJGL zostały zaktualizowane, co naprawiło wiele błędów (np. możliwość pisania na chacie znakami narodowymi).

    • Wsparcie dla wielu różnych wersji, wystarczy wybrać odpowiednią z listy (działa także ze snapshotami).

    • Automatyczne aktualizacje launchera.

    • Nowy system przechowywania haseł.

    • Bardziej przyjazny użytkownikom.

    • Zdecydowany krok w stronę wydania API Modów.

ZMIANY W ROZGRYWCE:

1. Dodano:
  • Efekty mikstur

    • Efekt Zamierania (Health Boost)

      • Dodaje do paska życia dwa dodatkowe serca, które znikają po zakończeniu się efektu.

      • Efekt dostępny tylko za pomocą komendy.

    • Efekt Absorbcji (Absorption Effect)

      • Daje graczowi dodatkowe serca, które nie mogą być uzupełnione przez naturalną regenerację lub inne efekty, ale wrócą w ciągu 30 sekund, chyba że efekt się skończył.

      • Można zdobyć ten efekt po zjedzeniu złotego jabka lub za pomocą komendy.

  • Komendy

    • /spreadplayers

      • “Rozsypuje” losowo graczy od miejsca ich spawnu.

      • Posiada dodatkowe parametry: minimalna i maksymalna odległość od gracza do gracza.

      • Komenda może być także użyta w przypadku drużyn: Gracze z tej samej drużyny mogą być przeniesieni w konkretne miejsce.

    • /playsound

      • Może być używana do odegrania dźwięku dla danego gracza (dźwięk wybieramy z paczki zasobów).

      • Można zmieniać wysokość i głośność dźwięku.

    • /gamerule (zasady)

      • “naturalRegeneration” – Uaktywnia lub dezaktywuje naturalną regenerację życia.

      • “doDaylightCycle” – Zatrzymuje lub aktywuje cykl dnia i nocy (po zatrzymaniu cyklu, słońce stoi nieruchomo w miejscu, w którym było w momencie wpisania tej zasady).

 

2. Poprawiono i zmieniono:
  • Jazda na wierzchowcach

    • Kiedy ujeżdżamy moba, jego stan zdrowia pojawia się ponad paskiem skoku.

    • Aby zejść z wierzchowca, musimy kliknąć lewy Shift, zamiast PPM jak było wcześniej.

    • Łódkę sterujemy teraz wyłącznie myszka (i klawiszem W).

  • Oddychanie (Respiration) – zaklęcie

    • Dzięki temu zaklęciu widzimy też lepiej pod wodą.

  • Zmiana koncepcji trudności mobów

    • Miejscowa trudność: im dłużej przebywamy na terenie jednego obszaru, tym trudniej się na nim robi.

    • Zrównoważenie poziomów trudności – przedmioty oraz sztuczna inteligencja mobów wzrastają wraz z poziomem trudności.

  • Podpowiedzi

    • Dodano dodatkową podpowiedź w trybie creative, która pokazuje z jakiej kategorii jest dany blok/przedmiot.

    • Dodano podpowiedzi dla mieczy, kilofów, łopat, siekier i mikstur. Pokazują teraz jak wiele potrafią zadać obrażeń i jaki efekt otrzymamy po wypiciu danej mikstury.

  • Głód

    • Naturalna regeneracja życia kosztuje teraz punkty głodu.

BLOKI I PRZEDMIOTY:

1. Dodano:
  • Zbroje Dla Koni

    • Istnieją w trzech wariantach: złotych, żelaznych i diamentowych.

    • Nie może zostać stworzony. Jedyna szansa na jej zdobycie, to przeszukiwanie skrzyń w lochach, piramidach, świątyniach, twierdzach w netherze itp.

  • Jaja Spawnujące Konie

    • Działa jak każde inne jajko spawnujące.

    • Konie są takie same jak te pojawiające się naturalnie, dostępne jest 7 odmian kolorystycznych i 5 odmian umaszczenia (łat).

    • Czasem spawni się osioł.

  • Snopki Siana

    • Mogą być postawione w różnych kierunkach.

    • Aby je stworzyć, należy zapełnić zbożem wszystkie 9 pól w crafting table.

  • Smycze

    • Mogą być użyte to przywiązania zwierzęcia do płotka, albo prowadzenia zwierzęcia ze sobą.

    • Aby przywiązać zwierzę należy wziąć do ręki smycz kliknąć na zwierzę PPM, a następnie kliknąć PPM na płotek.

  • Dywany

    • Możemy je położyć na każdym bloku (nawet przeźroczystym).

  • Znaczniki

    • Możemy je znaleźć w lochach.

    • Nazwij znacznik w kowadle, a następnie kliknij PPM na moba, aby nazwać go. Nadawanie nazw działa na wszystkich mobach (prócz mieszkańcach wioski i smokach kresu) i powoduje, że dany mob nie zniknie (ale może zginać).

  • Utwardzone Bloki Gliny

    • Możemy je wytworzyć przetapiając w piecyku blok gliny.

  • Barwione Bloki Gliny

    • Posiadają 16 kolorów (z każdego barwnika).

    • Podobne do wełny, jednak ich tekstura jest bardziej gładsza (a kolory bardziej pastelowe).

    • Nie są łatwopalne i posiadają wytrzymałość taką jak bruk, w przeciwieństwie do wełny.

  • Bloki Węgla

    • Możemy je wytworzyć zapełniając węglem 9 pól w crafting table.

    • Tworzymy je tylko za pomocą zwykłego węgla. Nie można ich stworzyć za pomocą węgla drzewnego.

    • Możemy je używać jako paliwo w piecyku. Jeden blok potrafi przetopić 80 rzeczy (a 9 węgli, z których go stworzyliśmy potrafi przetopić 72 rzeczy).

    • Możemy je na nowo odzyskać (na 9 węgli).

 

2. Poprawiono i zmieniono:
  • Węgiel Drzewny

    • Nowa tekstura (delikatnie wyróżnia się od zwykłego węgla).

  • Blok Lapis Lazuli

    • Nowa tekstura (trochę ciemniejsza od poprzedniej).

  • Siodło

    • Jest używane dla koni jak i świń.

  • Komparator Redstone

    • Od teraz Kocioł i Ramka Kresu (End frame portal) wysyłają sygnał poprzez komparator, zależnie od ich stanu (w przypadki kotła – jego zapełnienia, a ramki kresu zależnie od tego czy umieszczone jest w nim Eye of Ender (oko kresu) czy nie).

  • Złote Jabłko

    • Aby wytworzyć złote jabłko potrzebujemy teraz sztabki złota, zamiast samorodka złota.

    • Złote jabłka dodają nam teraz efekt Regeneracji II na 10 sekund i efekt Absorbcji na półtorej minuty.

  • Błyszczący Arbuz

    • Aby wytworzyć błyszczący arbuz potrzebujemy teraz 8 samorodków złota.

  • Mikstury

    • Zrównoważono mikstury, aby poprawić rozgrywkę.

      • Mikstura z efektem “Natychmiastowe Leczenie” (Instant Health) została osłabiona o 33%.

      • Mikstura z efektem “Regeneracja” (Regeneration) została osłabiona o 50%.

      • Misktury niewidzialności działają teraz lepiej w drużynach.

  • Jaja spawnujące

    • Jaja spawnujące działają, kiedy użyjemy ich na wodzie.

MOBY:

1. Dodano:
  • Konie

    • Muszą być oswojone zanim będziemy mogli na nich jeździć.

    • Można na nich jeździć poprzez kliknięcie prawym trzymając siodło. Przytrzymaj przycisk skoku, aby zacząć ładowanie paska skoku, im dalej pasek się zatrzyma, tym dalszy skok. Podczas skoku możemy dalej normalnie sterować koniem strzałkami. Maksymalna odległość skoku jest różna między różnymi koniami.

    • Mają różną ilość maksymalnego życia. Regeneruje się naturalnie, ale zboże przyśpiesza regeneracje.

    • Kiedy je zabijemy, wypada z nich skóra i cały ekwipunek, które miały ze sobą.

    • Mogą być rozmnażane za pomocą zboża – małe konie rosną, kiedy użyjemy na nich jabłek, złotych jabłek lub zboża.

    • Przy tworzeniu koni pomagał DrZhark (twórca modu Mo’Creatures).

  • Osły

    • Są podobne do koni, jednak mniejsze i szare. Potrafią także nosić skrzynie na ich siodłach, które możemy otworzyć trzymając Shift + PPM na osła lub muła. Skrzynia ma 15 miejsc.

  • Muły

    • Są podobne do osłów, jednak są brązowe i większe, niż normalne osły.

    • Możemy je stworzyć rozmnażając konia z osłem.

    • Możemy im założyć skrzynie na ich siodło, tak jak w przypadku osłów.

    • Nie można ich rozmnażać.

  • Konie-Szkielety i Konie-Zombie

    • Potrzeba specjalnych modyfikacji, aby móc je zespawnować. Nie mają  jak na razie żadnego zastosowania w grze.

2. Poprawiono i zmieniono:
  • Wszystkie moby

    • Moby nazwane “Dinnerbone” lub “Grumm” są odwrócone do góry nogami

  • Zombie

    • Mała szansa, że zespawnują dodatkowe zombie, kiedy są atakowane lub kiedy nie patrzymy na nie.

    • Zombie potrafi teraz podejść do gracza nawet z odległości 40 kratek (wcześniej 16).

    • Tłum zombie może teraz zacząć iść w kierunku gracza, nawet jeśli jest 32 kratki od nich.

  • Wieśniacy

    • Posiadają teraz własne dźwięki.

  • Pająki

    • Posiadają szansę pojawienia się wraz z efektem losowej mikstury.

GENERATOR ŚWIATA:

1. Poprawiono i zmieniono:
  • Pustynie

    • Od teraz nie będą występować tam jeziorka z wodą.

  • Nether

    • Dodano generowanie się skrzyń z nagrodami w Fortecach.

BUGFIXY:

Lista naprawionych błędów (błędy są ustawione chronologicznie, wg. daty ich naprawy, pojedyncze błędy mogły się gdzieś zapodziać, albo przypadkowo zostać pominięte, dlatego lista niemal na pewno nie jest w 100% pełna):

 

  • [BUG MC-73] – Błąd z zieloną strzałką na mapach umieszczonych w ramkach.
  • [BUG MC-590] – Moby nie wiedzą, że zabiły swoją ofiarę i atakują pustą przestrzeń.
  • [BUG MC-1320] – Psy nie przestają warczeć, nawet jeżeli uderzy je ktoś inny.
  • [BUG MC-1980] – Błąd z uzdrowionymi zombie.
  • [BUG MC-4631] – Lawa nie jest w stanie określić, że blok obok zniknął.
  • [BUG MC-14221] – Bloki nie uaktualniają się przez minute od wejścia do innego wymiaru (nether i end).
  • [BUG MC-14586] – Można zniszczyć i odzyskać CommandBlock za pomocą dowolnej siekiery
  • [BUG MC-14786] – Nie można kłaść dywanów na półprzeźroczystych blokach (szkło, lód).
  • [BUG MC-671] – Minecart z piecykiem konsumuje węgiel w trybie kreatywnym
  • [BUG MC-3960] – Błąd z łukiem, umożliwiający duplikację.
  • [BUG MC-15061] – Bloki węgla nie palą się.
  • [BUG MC-15148] – Rozmazana tekstura dirta w menu gry.
  • [BUG MC-1497] – Uszkodzone kowadła wyglądają jak normalne w inventory i ramkach na przedmioty.
  • [BUG MC-13626] – Pasek doświadczenia w trybie creative.
  • [BUG MC-13640] – Snopki siana nie palą się.
  • [BUG MC-13662] – Pasek doświadczenia, głodu oraz życia jest zbugowany, kiedy jeździmy na koniu.
  • [BUG MC-13770] – Użycie jajka spawnującego konia na koniu (w celu stworzenia małego konia), działa wyłącznie kiedy jesteśmy na koniu.
  • [BUG MC-13852] – Nie można rzucać Enderpearl w trakcie jazdy na koniu.
  • [BUG MC-14220] – Rzeczy które gracz trzyma w ręce (oraz zbroja) nie uaktualniają się dla innych graczy w trybie multiplayer.
  • [BUG MC-14417] – Brak możliwości zdjęcia siodła oraz zbroi z konia.
  • [BUG MC-14422] – Pasek imienia pojawia się nad koniem podczas jazdy.
  • [BUG MC-15138] – Boki kotła mają teksturę kompasu.
  • [BUG MC-15201] – Błąd graficzny – niektóre elementy uprzęży konia są niewidoczne.
  • [BUG MC-15416] – Przedmiot który trzymamy w dłoni znika, kiedy zostaje zniszczona zbroja.
  • [BUG MC-2200] – Próba zaśnięcia w łóżku, kiedy jedziemy minecartem powoduje graficzny błąd.
  • [BUG MC-9355] – Argument „team” nie działa z „!” dla innych graczy.
  • [BUG MC-11385] – Problem z funkcją Scoreboard: „seeFriendlyInvisibles”
  • [BUG MC-13731] – Koń może wspinać się po drabinie/winoroślach.
  • [BUG MC-13788] – Koń może paść się na blokach innych niż trawa, oraz w wodzie.
  • [BUG MC-14114] – Smycz pęka, kiedy wsiadamy na konia i próbujemy ruszyć.
  • [BUG MC-14604] – Nie można przywiązać dzikiego konia do płotka.
  • [BUG MC-14757] – Zgrupowane Spawnery tworzą masę przedmiotów-duchów.
  • [BUG MC-14930] – Końska zbroja traci swoje enchanty, kiedy koń zginie i je upuści na ziemię.
  • [BUG MC-15423] – Crash związany z plikiem pack.png.
  • [BUG MC-16051] – Konie zrywają uprząż, kiedy zatrzymają się aby zjeść trawę.
  • [BUG MC-16156] – Nie możliwe jest ponowne wejście na konie, po przeładowaniu świata.
  • [BUG MC-16182] – Problem z ruchem koni.
  • [BUG MC-16196] – Konie poruszają się wolno w trybie creative.
  • [BUG MC-16229] – Konie – błąd z przyciskiem shift.
  • [BUG MC-16415] – IllegalStateException: Serwer próbuje aktualizować atrybuty „martwych” obiektów.
  • [BUG MC-16421] – Szybkość konia nie jest stała.
  • [BUG MC-13880] – Krowy „zjadają” wiaderka.
  • [BUG MC-16074] – Teleportacja do „NaN” crashuje grę.
  • [BUG MC-84211] – Usunięcie moba ‘docm77′ nie działa jak powinno.
  • [BUG MC-16290] – Spawner z niestandardowym stworzeniem crashuje grę.
  • [BUG MC-17051] – Psy atakują konie.
  • [BUG MC-1202] – Moby na chwilę pojawiają się i znikają, po przełączeniu na poziom trudności „peaceful”
  • [BUG MC-2097] – Nie można zdobyć osiągnięcia „The End?”.
  • [BUG MC-2419] – Tag Persistence required zawieszał moby.
  • [BUG MC-2559] – Kałamarnice otrzymywały obrażenia, będąc w wodzie.
  • [BUG MC-2692] – Ciężko było przywołać kałamarnice.
  • [BUG MC-15058] – Błąd z funkcją Scoreboard – „health”
  • [BUG MC-16149] – Poprawiono szybkość animacji lawy.
  • [BUG MC-3798] – Opcja 3D Anaglyph powoduje dziwny kolor biomów.
  • [BUG MC-15567] – Nieprawidłowe zachowanie komparatora, przy użyciu niektórych komend.
  • [BUG MC-16003] – Błąd umożliwiający stworzenie tablicy w scoreboard bez nazwy.
  • [BUG MC-17797] – Liście brzozy miały nieprawidłową teksturę liści.
  • [BUG MC-17830] – Ostatnio używany świat w trybie single player miał datę 01/01/70.
  • [BUG MC-17831] – Crash w trakcie zaznaczania paczki w menu paczek zasobów.
  • [BUG MC-17910] – Crash serwera po wpisaniu komendy /kill
  • [BUG MC-17917] – Po wyłączeniu opcji 3d anaglyph kolor lawy i wody był nieprawidłowy.
  • [BUG MC-17935] – Odpalenie TNT zapalniczką nie zużywała jej.
  • [BUG MC-17936] – Błąd z niektórymi animowanymi teksturami.
  • [BUG MC-17941] – Crash w trakcie ładowania tekstur do pamięci karty graficznej.
  • [BUG MC-18010] – Pasek z zużyciem zbroi był za wysoko, po użyciu efektów Health boost i Absorption.
  • [BUG MC-18011] – Błąd z wyświetlaniem paska życia po użyciu mikstur Absorption i Health boost.
  • [BUG MC-18164] – Paczki zasobów nie aktualizują się dopóki nie zresetuje się gry.
  • [BUG MC-1903] – W trybie dodawania komend do commandblocka, napis „Console Command” nachodzi na drugi.
  • [BUG MC-3737] – Rozlewając wodę na niektóre bloki nie powoduje ich zniszczenia, mimo iż powinny.
  • [BUG MC-3798] – 3D Anaglyph – problem z kolorami biomów.
  • [BUG MC-8220] – Woda lub lawa wylana z wiaderka w miejscu gdzie jest drabinka, powoduje jej zastąpienie przez lawę/wodę.
  • [BUG MC-17456] – Zasada health nie działa z efektem health boost.
  • [BUG MC-18257] – Problem z enchantem Knockback.
  • [BUG MC-18277] – Crash w momencie użycia fonta Unicode we wpisywaniu Metadaty.
  • [BUG MC-18306] – Crash kiedy wciskamy przycisk „Texturepacks”
  • [BUG MC-18324] – Złe umiejscowienie napisu „rename world” przy bardzo małym GUI.
  • [BUG MC-1038] – Zła tekstura Beaconu kiedy jest otoczony innymi blokami.
  • [BUG MC-2453] – Błąd w zapisie nazwy bloku Jack-o-lantern.
  • [BUG MC-6828] – Stojak alchemiczny ma przeźroczystą podstawę, kiedy stoi obok ściany.
  • [BUG MC-9026] – Złe efekty cząsteczkowe po rzuceniu mikstury.
  • [BUG MC-9584] – Błąd tekstury kaktusa gdy jest obok ściany.
  • [BUG MC-13774] – Kiedy usiądziemy pod wodą na obiekt/zwierzę które to umożliwia, następuje efekt „ducha”, czyli obiekt jest w innym miejscu niż gracz.
  • [BUG MC-14944] – Płytki naciskowe rozpoznające ciężar mają za długą nazwę, by móc je nazwać w kowadle.
  • [BUG MC-16413] – Łodzie wyrzucają gracza tak jak konie.
  • [BUG MC-16828] – W trakcie galopu na koniu, słychać dźwięk galopu oraz normalnego chodzenia na raz.
  • [BUG MC-16847] – Pasek wysokości skoku w trakcie jazdy na koniu zawiesza się, kiedy w trakcie skoku gracz zostaje wyrzucony z serwera i wejdzie ponownie.
  • [BUG MC-16887] – Błędne zachowanie konia nie posiadającego siodła.
  • [BUG MC-17571] – Gracz ma zbyt dużo życia po upływie efektu health boost.
  • [BUG MC-17675] – Słońce drży kiedy ustawimy czas na zero, oraz ustawimy zasadę doDaylightCycle na fałsz
  • [BUG MC-17997] – Brak możliwości rozmnożenia konia, kiedy ten ma na sobie zbroję.
  • [BUG MC-18505] – Kierunek siedzenia nie dopasowuje się w trakcie jazdy na koniu.
  • [BUG MC-18632] – Błąd ze skokiem konia kiedy gracz ma efekt Jump Boost Effect.
  • [BUG MC-18633] – Lagi oraz crash na świecie otwartym dla LANu.
  • [BUG MC-18941] – Lista języków zawiera tylko język angielski (US)
  • [BUG MC-12569] – Postać siedząca w Minecarcie jest wyżej niż być powinna.
  • [BUG MC-13754] – Potrzeba co najmniej 2 smyczy by przypiąć konia do płotka.
  • [BUG MC-14126] – Błąd z przypisaniem przycisku kucania do któregokolwiek klawisza myszki a potem próbą jego użycia przy wsiadaniu na zwierzę.
  • [BUG MC-14355] – Nie można atakować mobów, jeżdżąc na koniu.
  • [BUG MC-15270] – Wepchnięcie zwierzęcia na smyczy przez portal, powoduje duplikację smyczy.
  • [BUG MC-16467] – Atrybuty przedmiotów znikają.
  • [BUG MC-17867] – Brak słówka „Resource packs” w serwisie crowdin.net.
  • [BUG MC-17876] – Dodatkowe życie efektu Health Boost znika po ponownym zalogowaniu.
  • [BUG MC-17908] – Życie udomowionego wilka zmniejsza się po załadowaniu świata.
  • [BUG MC-18247] – Nazwy mikstur Health Boost i Absorption nie wyświetlają się prawidłowo.
  • [BUG MC-18294] – Możliwość spamowania w konsoli serwerowej za pomocą kowadła.
  • [BUG MC-18578] – Błąd z dźwiękiem wody.
  • [BUG MC-18645] – Crash gry przez kompas w ramce na przedmioty.
  • [BUG MC-18661] – Błąd z miksturą „Strength”.
  • [BUG MC-18713] – Błąd z nazwą grupy zawierającą znak „-”.
  • [BUG MC-18730] – Okienko generowania niestandardowego płaskiego świata ma błędy w języku Australian English (Australijski angielski).
  • [BUG MC-18845] – Błąd ze scoreboard i „Health”.
  • [BUG MC-18997] – Crah gry z powodu wybrania „złego języka”.
  • [BUG MC-18999] – Użycie /kill powoduje normalnie zgon, ale też zmianę wartości życia na 2 miliardy.
  • [BUG MC-19029] – Efekt Instant health ustawiony na 29, 61, 93…253 zabija każdego bez jakiejkolwiek wiadomości.

 

To już wszystko na teraz. Lista bugfixów i nowości jest bardzo długa i myślę że warto było czekać na tę aktualizację. Ja się z wami żegnam i (prawdopodobnie) tak jak Wy idę sam na własnej skórze sprawdzić, jak aktualizacja sprawuje się w praktyce :)

Przyjemnego grania!

About Author

krisu_kun

Aktualnie Administrator S1, założyciel serwera EverPlay, stały gracz serwera S1 od czerwca 2011, z MyCraft jest natomiast od Maja 2011. Redaktor na portalu, pisze głównie o ciekawostkach z Minecrafta, oraz najnowszych snapshotach i aktualizacjach, prowadzi serię "Poznajemy Bukkita". Uwielbia Anime i Mangę, interesuje się Japonią, studiuje grafikę komputerową, lubi rysować, słuchać j-music, lubi jeździć na nartach, w sezonie letnim preferuje łyżworolki. Uwielbia majstrować przy komputerach. Zagorzały fan Minecrafta, ostatnio mocno interesuje się modyfikacjami. Mieszka w znienawidzonej stolicy kraju. Zobacz wszystkie posty krisu_kun →

Komentarze (22)

  1. „Możliwość ustawienia maksymalnej liczby ramu, jaką Minecraft może użyć.” – gdzie, gdzie, gdzie??? :)

    Odpowiedz
  2. „Efekt Zamierania (Health Boost)
    Dodaje do paska życia dwa dodatkowe serca, które znikają po zakończeniu się efektu.
    Efekt dostępny tylko za pomocą komendy.”

    ja dostaje po zjedzeniu najlepszego złotego jabłka (ten z bloków nie samorodków)

    Odpowiedz
      • tak złote jabłka są do rozmnażania sam też sprawdziłem na creativie po prostu myślałem że zbożem bo tak jest tu podane ;]

        Dlatego proszę redaktora o zmianę tej że informacji
        (Snopki siana służą do leczenia koni)

        Odpowiedz
  3. Jak włączam świat to mi się Minecraft wyłącza i wyskakuje komunikat „Program Java Platform SE binary przestał działać” Wie ktoś co zrobić ? (Mam Jave 7)

    Odpowiedz
  4. Pomocy! Zainstalowałam launcher i kiedy się loguję i klikam play to pisze Play Demo. W dodatku jest to nowy świat! Czemu nie mogę grać na moim starym świecie? Trzeba mieć Premium? :C Proszę o szybką odpowiedź

    Odpowiedz
  5. @Edzi.
    Do gry pod 1.6 trzeba nowego cracka :) Dlatego sprawa moddingu gry wygląda komicznie, normalnie w dniu premiery na oficjalnym forum modów uaktualnionych było w cholerę, teraz 2 dni po premierze, znaleźć moda pod 1.6.1 jest ciężko :) poza jakimiś pierdołami malutkimi czy mod loaderem. Żadnych rozbudowanych modów :)

    Odpowiedz
  6. heeeelp
    Gdy włączam minecrafta zmienia mi się czcionka na jakieś hebrajskie pismo, chociaz jest ustawione na angielski i nie da sie nic przeczytac. WTF ?

    Odpowiedz
  7. Czyli teraz nie moge grac bez premium? Jezeli jest jakies inne wyjscie zeby grac bez premium to prosze, dajcie znac!

    Odpowiedz
    • Tak, masz dwa wyjścia. Kupić grę jak każdy normalny gracz i uszanować jej twórców i móc grać na wszystkich serwerach oraz na każdej nowej wersji, albo pozostać na wersji 1.5.2 do końca życia.

      Odpowiedz
      • Eh, ja kupiłem grę jak każdy normalny gracz, uszanowałem twórców, a na 1.6.1 rzadko kiedy mogę grać, bo nie mam stałego połączenia z internetem :<

        Odpowiedz
  8. Hmmm… Gdzie mogę kupić orginał? I gdy już go kupię to na 100% po zalogowaniu się będę mogła grać od wersji 1.6 i wzwyż? A może jeszcze coś jest mi potrzebne? (sorki jeśli moje pytania wydają się wam głupie ale dla mnie to prawdziwy szok :C)

    Odpowiedz
    • Klucz możesz kupić na stronie producenta gry – http://www.mojang.com
      Jest to najbezpieczniejsze miejsce do zakupu klucza, klucze kupione gdzie indziej mogą być fałszywe albo kupowane z kradzionych kart kredytowych.

      Jeżeli masz problemy z angielskim – przygotowałem już dawno temu poradnik jak kupić klucz na stronie Mojang: http://mycraft.pl/klucz-do-mc/

      Co do aktualizacji: Mając kupioną grę będziemy mieli dostęp do aktualizacji tak długo, jak producent będzie wydawał nowe wersje, więc o to się nie trzeba martwić, na pewno nowych wersji będzie jeszcze dużo.

      Odpowiedz
  9. [P] jak ustawic efekt mikstury na przedmiot? umiem ustawic np. przyspieszenie, zwiekszenie liczby hp, ale robie mape i chce helm ,ktory leczy

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Zaloguj się do swojego konta

Nie pamiętaszHasła ?

Zarejestruj się na stronie!